Rozlomity klub Košice

miesto kde to naozaj žije lezením , don't stop climbing

Informácie o lezeckej stene: LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    Facebook profil lezeckej steny: FACEBOOK LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    NOVÝ ESHOP - lezecký obchod: ESHOP ROZLOMITY SPORT
Jún

Homoľa severná stena – pripravte sa otvorenie Zádielu

Pridané uživateľom Jerry
Symbolom radosti je pre mňa lezenie. Symbolom lezenia je pre mňa Zádiel. Symbolom Zádielu je Cukrová Homoľa. Symbolom Homoľe je jej úžasná platňovitá severná stena. Napríklad megaklasika Ave Maria bola alpinistickým krstom pre nejednu lezeckú generáciu.
Ani ja nikdy nezabudnem na svoje prvé zlaňovanie z Homoľe po 8 hodinovom boji. Samozrejme potme, v daždi a bez čelovky. Alebo Ohnivé Mačky – fantastické lezenie: nohy na trenie, ruky na madlách, hlboko pod zadkom šumí potok. Hotový balzam na telo i dušu – ako vlastne každá cesta v tejto nepochopiteľne málo navštevovanej stene. Tu je zážitom aj len tak sedieť a istiť na štande, pozorovať ľudí-mravcov dole na ceste, vychutnávať výhľady… Táto stena proste poskytne kopec radosti každému, kto sa sem vyberie a už za necelé tri týždne príde deň, keď to bude úplne legálne…
PRÍSTUP:
Za Homoľou preskočíme potok a stúpame po chodníčku žľabom, ktorý je prerušený skalnými prahmi (chodník ich obchádza zľava). K cestám 9a až 13 sa nastupuje z police nad prvým prahom - z chodníka odbočíme po pár metroch. K cestám začínajúcim o policu vyššie (6-8) pokračujeme chodníkom a odbočíme o serpertínu vyššie. Chodník vedie až k tunelu, ktorým sa dá prejsť popod Homoľu (tu nastupujú cesty 1-5, k ceste 5a sa je potrebné kúsok vrátiť).

TOPO:

CESTY:

1 Normálka na Homoľu III *** 40m

klasická cesta zo sedielka nad Homoľou, cez kramľu skalnými stupňami ku kruhu odtiaľ mierne vpravo a po hrebeni na vrchol.

2 Zlobor Zádielský VI * 15m Erik Rabatin

ľavou stenou tunela priamo hore

3 Priamo z tunela V * 15m Jožo Murgaš?

rozporom a do špár vpravo v platni, nutné istítka,

4 Spišská špára 2 dl. IV, VI ** 40m

Klasika,vedie výraznou špárou, potrebné sú friendy.Prvá dĺžka slúži aj ako prístup na policu, odkiaľ začínajú cesty č.5 a č. 8

5 Imaginárne ilúzie VIII- *** Jaroslav Pertenčák

Super cesta, sú v nej kruh a skoby, ale poteší aj pár čokov. Od stromčeka na polici cez kruh pod trojuholníkový previs, ktorý obchádza zľava.

5a Spodná časť Ilúzií VIII/VIII+ **** Jaro Petrenčák

Parádna stena po malých chytoch, športovo odistené

6 Niečo sa stalo 3 dl. VIII+/IX-,VIII+,VI **** Matej Baláž

Krásne lezenie v dokonalej skale. Športovo odistené, prvé 2 dl. sa dajú spojiť. Ľavá línia Raveltik borhákov

7 Posledná príležitosť 3 dl. VIII-, VIII, VI *** Š.Brížek-M.Chyla 24.6.1977 V, A2

Super cesta. Mne sa zdá trochu ľahšia. 1. voľný prelez A.Buzinkay, R.Hajdúčik 1983

8 Ohnivé mačky 2 dl.: VIII, VIII- **** Jaro Petrenčák

Cesta začína z police so stromčekom asi 15m vpravo nad tunelom. Dostaneme sa tam cestou č. 4,6, 7 alebo 5a .Prvá dĺžka je geniálne lezenie po madlách s nohami na trenie v položenej monolitickej platni – klasika žánru. Druhá pekné stenové lezenie. Ťažké miesta sú dobre odistené (borhák + kocky + skoby), v ľahších pasážach sú dlhšie odlezy, možno ale vyzakladať.

9 Ave Mária 4 dl. VII-,VI+,VII+,VI **** L.Páleniček-M.Vargová 1971 (V A2)

Cesta začína vo výraznej diere v strede severnej steny. Pokračuje traverzom doprava cez trávnatú policu (III) pod previs. Previsom zľava po nitoch na ďalšiu policu, kde na jej pravej strane je štand (VII-). Ďalej priamo hore špárkami (VI) zhruba po 10m odbočíme doprava (nit) a traverzneme do ďalšieho systému špár (VI+) cez ďalší nit ku kruhu (štand, tu odbočuje vľavo cesta č. 10).Ďalej priamo cez kruh (VII+, najťažšie miesto) a kútikom k ďalšiemu kruhu (štand, tieto dve dĺžky je možné spojiť.). Ďalej priamo hore asi 10m a potom špárkou mierne doľava ku skobám (VI, tu sa napojíme na cestu OHNIVÉ MAČKY) odtiaľ špárkou hore a ďalej po skalnato trávových stupňoch na vrchol (III-IV)

9a Ave Mária direkt VIII-/VIII ** A. Buzinkay

Sedmičkové lezenie s bouldrom cez previštek. Do ľahšej úvodnej pasáže sa zíde čok.

10 Pre budúcnosť Homoľe X- **** Sveťo Poláček

Megarajbas určite uspokojí aj najnáročnejších vyznávačov žánru.Cesta začína na 2. štande Ave Marie. Duško Beránek v.r. 2011 dole dovŕtal nejaké istenia, takže je z Ave Marie možné odbočiť aj skôr – takto to tuším ešte prelez nemá.

11 Staré časy 2-3 dl.IX-, (VI), VII **** A. Buzinkay, R.Starúch, zdola

Prvé 4 metre sú v mierne rozbitej skale, ale potom Ťa čaká 80 metrov nádherného stenového lezenia. Kto sa bojí, môže si zobrať do úvodného previsu a záverečného rajbáčku aj nejaký ten čok. Druhá a tretia dĺžka sa dajú spojiť do jednej.Inak je druhá dĺžka je asi za šesť a je to v podstate traverz do Bimba (cvakajú sa len istenia z iných ciest), tretia dĺžka ide potom priamo hore (ľavá línia nerezových borhákov). Kto si chce dať túto cestu a nelezie IX-, môže skúsiť toto: na úrovni prvého štandu traverznúť do Ave Marie (cca VIII-), potom vyliezť 2. dl. Ave Marie a pokračovať Starými časmi

11a Baroko 3-4 dl.VII-, VI+,(VI), VII ****

Kombinácia: začneme cestou Ave Maria, po druhej dĺžke odbočíme do cesty Staré časy. Získame tak 3-4 dĺžky vyrovnaného, sedmičkového lezenia určite najkrajšieho v tejto obtiažnosti na Homoli.

12 Brehy a vody Jordánu IX- *** Miro Štec, voľný prelez: RK Spilert
Cesta začína v druhom štande Bimbovej, ktorá tu odbočuje vpravo. Brehy a vody idú priamo hore cez previs nad štandom a ďalej stienkou vľavo od kúta. Istenie: Kruhy a staré skoby, zakladačky netreba. Kľúčové miesto je dobre odistený rajbáčik…
13 Bimbova (Cesta na pamiatku M.Valku) 4dl.: VIII-, VII+, VII, VIII- *** B.Adam-Ľ.Gibas, 14.9.1975 (V, A2)
Cesta začína na ľavej hrane Z steny asi 10 metrov nad zemou. Vyjdeme po suti vľavo (ako pod S stenu) a natraverzujeme po prvej trávnatej lávke doprava ku kruhu. Cesta je odistená nerezovými borhákmi nafarbrnými na zeleno, na štandoch sú kruhy. V ľahších úsekoch dlhšie odlezy – pár čokov poteší. Veľmi pekné, vyrovnané lezenie.

14 Tichá dohoda 3 dl.: VIII+, IX-, VII *** Šaňo Buzinkay-Rado Starúch

Cesta začína od potoka (Z Stena). Športovo odistená cesta, krásne, vyrovnané lezenie.

MB

1. Robin Hovorí,

Hrrrr na nich !!

2. Benji Hovorí,

Bravoooo

3. Vargi Hovorí,

Ember, ďakujem. Presedlávam na rýdzi Zádiel.

4. Ember Hovorí,

Rozumná reč. Taže sa cez víked vidíme :-)

5. Kotsky Hovorí,

Presne 29/06 som uz v KE, tak ak ma rodinka hned pusti, tak ma mozte este vecer ocakavat na chate! Emby inac dik za trochu nostalgie, az sa mi tu v robote zapotili bruska na prstoch…

6. Jerry Hovorí,

Ahoj Kocky, otvaranie Zadielu je az tyzden na to, tj 6.7-8.7.2012, za chvilku info na webe

Pridať komentár

Nepodpísané príspevky a komentáre nebudu schválené.

"Hádam si chlap a stojíš za svojim názorom !!!"