Rozlomity klub Košice

miesto kde to naozaj žije lezením , don't stop climbing

Informácie o lezeckej stene: LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    Facebook profil lezeckej steny: FACEBOOK LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    NOVÝ ESHOP - lezecký obchod: ESHOP ROZLOMITY SPORT
Jún

Zahájenie letnej Tatranskej sezóny 2014

Pridané uživateľom Jerry

100_2571Keď meteoblue v pondelok zmenil názor na pôvodne daždivý víkend, usúdil som, že je čas zahájiť letnú tatranskú sezónu. Obvolal som dve nádejné Tatranky, či nechcú ísť a víkend bol dohodnutý. Vo štvrtok mi volal Zombi, či budem v sobotu v Kojšove. Já reku že áno. A potom z neho vyliezlo, že v sobotu nemá s kým liezť a uvažoval o mne. No nedbám, ale na Turniskách to nebude. Keď som mu povedal, že idem do Tatier s dvomi „prekurzistkami“ dal som čas na rozmyslenie do piatku večera. Ale stačilo mu asi 30 s, a bolo rozhodnuté.

Pôvodný plán ísť na Volovku sme v sobotu ráno rýchlo a jednohlasne zmenili pri pohľade na súvislé snehové polia pod Volovkou a zasneženú rampu pod stenou. Voľba padla na nižšie položené Ošarpance, ale ako sme neskôr zistili, ani tam sa nám nepodarilo dôjsť suchou nohou. Jedným topánky premokli, druhý nabrali sneh zhora, len zombi sa chválil dobrými topánkami a dostaočne dlhými nohavicami. Ale dalo sa.

Spočiatku veľmi pekné, gýčové počasie, úplne jasno, takmer bezvetrie, ostré slnko a horúco pri výstupe dolinou sa postupne zmiernilo vytvorením obláčikov.

Keď že ja som Puškáša liezol pred dvomi rokmi, moja voľba bol jednoznačne Plšek, a tak Zombimu s Evkou ostal Puškáš. Trošku s obavami sme naliezali do steny, kočky prvý krát v Tatrách, prvý krát po vlastných zakladačoch a prvý krát s botohmi. Teda tak to malo byť. Katka s tým ale celkom úspešne vybabrala, keď zabudla batoh pod stenou. A tak sme si vyskúšali obaja lezenie na ľahko, bez vody, flisiek a vetroviek. Našťastie bol celkom teplý deň, cesta krátka, takže až na občasný dsicomfort, keď vyšia moc zakryla solux a zapla ventilátor, bolo príjemne. Krásna platňovitá cesta, ako som si ju pamätal z minulého tisícročia, pokazená záverečným výlezovým komínom. Pamätal som si, že je hnusný za mokra. Zle som si pamätal, on je hnusný aj za sucha, ale dá sa dobre odistiť. Pár fotiek na polici nad platňami, a dva zlaňáky dole pod stenu do snehu. Potom nekonečné čakanie na poliakov, ktorý liezli za nami a ktorým Katka nechtiac požičala jeden micro-friend aj s expreskou (spadol jej na štand pod nami k poliakom). A potom stíhacie preteky za Zombim a Evkou. Na Popradskom plese krátka debata o možnosti spania na chate, ale keďže recepčný bol neoblomný a s autom nás nepustil hore, vyhral Litvor. Perfektná večera, pár pív a becheroviek (slovom pár som určite nemyslel dva kusy) a o jednej po polnoci nás barman vyhodil. Tak sme si vzali pivá na izbu a ešte pol hoďky pokecali.

Ráno začalo „príjemne“, Zombi zabudol vypnúť budík z predchádzajúceho dňa, keď sme vstávali o 5:00, a samozrejme, len ja jediný som sa zobudil, a už ani nezaspal. S Katkou sme chceli liezť Kubínové rebro na Mlynické Solisko a už raz som z neho schádzal pred polnocou, tak sme už o 7:00 vstali, zbalili, naraňajkovali a cca o 8:00 vyrazili hore pod Skok. To sme ešte netušili, že cesta je zarúbaná a že budeme blúdiť už kúsok za Štrbským plesom. Dokonca som musel volať Peťovi Tomkovi, ako ďalej, lebo chvíľu som nemal ani predstavu, kde chodník je. Cesta hore ubiehala veľmi pokojne, nedeľným tempom a prekážkovou dráhou preliezaním popadaných stromov. Teda aspoň mne. Katka mala na tú prechádzku asi iný názor, lebo jej telo kombináciu nevyspatosti z dvoch nocí, ostrého slnka a tepla, sobotňajšiejho celodenného pohybu a pár pív a becheroviek akosi odmietlo stráviť. Po úmornej ceste nad Skok sme sa rozhodli absolvovať prekážkovú zarúbanú cestu aj v zostupe. Pod Skokom sme stretli Zombiho a Evku (išli liezť na Stenu pod Skokom a tak vstávali o dosť neskôr) chvíľu sme pokecali a išli na Štrbské pleso a na vlak. Samozrejme, že v zostupe vyzerá vývrat ináč ako cestou hore, a tak sme poblúdili ešte raz.

A ešte v krátkosti časový itinerár: Odchod z KE v piatok večer do Kojšova, pár desiatok v krčme. Budíček 5:00, odchod cca 5:30, v Poprade sme vyzdvihli Katku, z parkoviska pod Popradským plesom sme odišli pred ôsmou, z PP okolo pol desiatej (pivko muselo byť), pod stenou 11:30 a liezť sme začali po dvanástej. O štvrtej zlaňák, bufet, prezlečenie, zbalenie a potom vyše hodiny čakanie na poliakov… Nedeľná prechádzka sa neráta, aj keď vyniesť kopletný materiál nad Skok tiež stálo nejaké sily.

A tak krásny víkend za nami. Dúfam že ich nebude málo v tomto roku. Magi

Stena: http://www.tatry.nfo.sk/stit.php

Cesty:  http://www.tatry.nfo.sk/cesta.php?obr=stity//0575//05750603.p

Pridať komentár

Nepodpísané príspevky a komentáre nebudu schválené.

"Hádam si chlap a stojíš za svojim názorom !!!"