Rozlomity klub Košice

miesto kde to naozaj žije lezením , don't stop climbing

Informácie o lezeckej stene: LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    Facebook profil lezeckej steny: FACEBOOK LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    NOVÝ ESHOP - lezecký obchod: ESHOP ROZLOMITY SPORT
Jan

Weberovka – Vysoké Tatry

Pridané uživateľom Jerry

07Dňa 25.1.2014 sa podaril prelez Weberovky a zostup Nemeckým rebríkom.

Niekedy pred rokom  Martin Varga alias Vargi volá: “Poďme do Weberovky”. Ja na to že dobre, ale šestkové fleky lezieš Ty (ešte som VI v zime neliezol). Maťo súhlasil .  Tak sme do toho skočili, bojovali a nenachádzali štandy. Pod kľúčovou dĺžkou sme to otočili späť, lebo dĺžku pod tým sme neliezli komínom priamo (ľahšie), ale zprava (ako sa lezie v lete) a vytrápili sa. Predstava, že kľúčová dĺžka je o stupeň ešte ťažšia nás odstavila.

Tohoročný druhý pokus dal Vargi s Cipem, no neuspeli. Tretí pokus (môj druhý) som bol s Vargim. Od  začiatku všetko ťahá Maťo a úspešne preliezame kľúčovú dĺžku, ale je tma ( ešte štyri dĺžky), tak končíme. Klobúk dole pred Vargiho výkonom v kľúčovej dĺžke, ktorá je navyše aj dosť rozbitá s lokrami ako stoličky. Myslel som si, aký humus a dodre, že som to neťahal, ale ostatné dĺžky sú prenádherné. Počas tejto akcie som dostal “bonus” v podobe padajúcich “kamienkov” od českých  bratov z Hrany Weberovky, ale nevyužil som ho, ani som nechcel.

V Tatrách “prituhuje” a tak 24.1. vyrážame do rozpracovaného Vargiho projektu. Ráno 25.1.  v čase 5:40 hod. už po raňajkách pomalým tempom stúpame pod lievik. Po prevedení potrebného  túningu ešte za tmy začíname liezť. Prvé štyri ťahám ja, piatu a šiestu kľúčovú Martin, v ktorej  som sa tentokrát zabil, lebo som sa nesústredil a ustrelil mi hrot. Siedmu a ôsmu zas ja, som dosť v pi.., lebo neviem nájsť štandy pod snehom a vyrobil som aj jedno čudo, nakoľko vo vyhladenom žľabe  s hluchými špárkami sa čudo robí ľahko (napr. skoba listovka nabitá do tretiny, čočík založený za silno prilepený lokrík a pre istotu ešte dobre zakopaný cepín do slabšie držiaceho snehu a silná  viera, že máme štand). Deviatu dĺžku Maťo, lebo pamätal z leta, že kde je štand. Desiatu-poslednú  už za šera s pomocou čelovky doliezam ja. Konečne sme hore a toto sme chceli.

Radosť z výstupu a obava pred zostupom. Návrh na zlanenie (II. lavínovka, miestami slabšie držiaci sneh, fest tma, za tmy a v zime som ešte tadiaľ nezostupoval) nepodporujem a navrhujem zostup aj keď som na “Nemeckom rebríku” ešte v živote nebol ( len II. lavínovka, sneh nie je až taký zlý,  jeden štand sme nenašli bude treba prekopať vagón snehu, zanechať matroš, sekne sa lano, málo pohybu a zmrzneme ako náš čaj vo fľaške, Maťo tu už bol v lete a osvieží si pamäť, zlaňovania sme si už v tejto ceste užili dosť). Zostupujeme za svitu čeloviek a mierného sneženia dolu žľabom a  s ubúdajúcimi výšk. metrami ubúda aj orientácia v spleti žľabov, pilierov a rebier. Prechádzam do sedielka v rebre a mal by som podľa Maťa vidieť šikmú vysneženú rampu. Vidím len  krátke stupňovité rebro a vpravo tmu, vľavo ešte väčšiu tmu. Posielam dopredu Maťa nech loví v pamäti a premieta to do zimných podmienok. Miestami sa zaisťujeme, blúdime, občas nás prestraší hukot lavínok z čerstvého snehu, zlaňujeme z kosovky. Po piatich hodinách zostupu sme v bezpečí a pred 23:00 hod. exneme na chate pollitrový čaj a pivko, neskôr aj niečo zjeme. Koniec dobrý, všetko dobré.

V nedeľu riešime čo na raňajky, lebo sme počítali s návratom ešte v sobotu a podľa toho sme brali stravu, ale zhodou okolností boli na chate aj tri Rozlomiťáčky a mali stravy  zrejme nadbytok. Sponzormi tejto akcie boli Martin Varga, Milan Kolibár a Lenka Pappová, ktorá nám poskytla skvelé raňajky, za čo jej srdečne ďakujeme.

Moje poďakovanie patrí Vargimu, že som mohol byť súčasťou tejto skvelej akcie.

A videjko od Vargiho

MK

1. Bocian Hovorí,

Obrovska gratulacia pani lezci, len tak dalej…

2. M-BEAR Hovorí,

Super chlapci, som vedel že to jedného dňa báchnete :-)

Pridať komentár

Nepodpísané príspevky a komentáre nebudu schválené.

"Hádam si chlap a stojíš za svojim názorom !!!"