Rozlomity klub Košice

miesto kde to naozaj žije lezením , don't stop climbing

Informácie o lezeckej stene: LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    Facebook profil lezeckej steny: FACEBOOK LEZECKÁ STENA ROZLOMITY
    NOVÝ ESHOP - lezecký obchod: ESHOP ROZLOMITY SPORT
Jan

Vysoké Tatry – Pyšný štít 2 621 m

Pridané uživateľom Jerry

03Už dlhší čas je v Tatrách inverzia a my furt len v práci.Volám Milanovi, že by sa už patrilo zahájiť aj tu zimnú sezónu. A, že na Pyšnom sme ešte neboli. Milan samozrejme súhlasí, ale že kedy? Tak vo štvrtok je na boldrovke žúrka, to nie!

Tak poďme v stredu (18.12.2013). Dohodnuté. V utorok Milan vola, že poďme už dnes večer. Prespíme na chate a s prehľadom vyspatí, vysmiati vyrazíme do akcie. Nie je problém. Pár kolegom trocha v práci skomplikujem život a o 20:00 hod. už šliapeme zo Smokovca na Zamkovského chatu. O 22:00 hod. nás na chate víta už prispatý chatár. Za smiešnych cca. 10 eur. za jedného na noc získame parádnu štvorposteľovú izbu teraz len pre dvoch.

Ráno vyrážame ešte za tmy. Pred chatou spia traja Česi – asi nestihli večierku na chate. Na Terinke sa tešíme z krásneho východu slnka a sme radi, že nemusíme byť v tom nečase čo je pod nami (asi o 1500 m. nižšie). Náš cieľ je pekne nad nami a aj cesta cez Lastovičiu  štrbinu (žľab) je pekne vysnežená. Sneh je usadnutý parádne na mačky. Na konci žľabu nás víta vežička z názvom Loktibrada. Zo sedla je to na vrchol ešte asi 100 výškových metrov.

Naväzujeme sa na lano. Ešte tri dĺžky trojkového lezenia a sme na vrchole. Pyšný štít 2 621 m n. m.. Obed, čaj, (gambáčik až na chate bo nemáme) a ideme hľadať zostup. Po pár metroch zliezania smerom k Lomničáku nachádzame retiazkový štand (poteší). 60 m zlanenie. (pre tých čo majú kratšie lano je pár metrov nižšie ešte jeden štand, už nie retiazkový, ale dá sa). Ďalej ešte pár metrov dvojkovo-trojkového zliezania (môj odhad) a sme v Bachledovej štrbine. Žľabom až na dno doliny ďalej 10 min.k chate. Potom už cestu pozná asi každý, kto ju poznať chce. To je šicko co sme dokazali!

Rasťo a Milan

Pridať komentár

Nepodpísané príspevky a komentáre nebudu schválené.

"Hádam si chlap a stojíš za svojim názorom !!!"